< Till bloggens startsida

Anledningen till varför jag började fotografera

Jag har alltid varit en ganska kreativ och pysslig person, jag älskar att skapa, på alla möjliga olika sätt. När jag var yngre så målade/ritade jag väldigt mycket, så när jag fick min första kamera så var det som att jag upptäckte ett nytt sätt att skapa på.

Det var när jag fyllde 13 år som jag fick min första egna kamera, det var en digital kompaktkamera, och jag hade med mig den överallt och fotade det mesta.

Lite mer än 2 år senare (28 november 2006), så köpte jag min första systemkamera, en Canon eos 400D, och det var vid den punkten som jag började fota lite mer seriöst. Jag bytte ut min lilla kamera, och satt nu ihop med min nya kamera istället. Jag fotade allt och ingenting (om det inte fanns något att fotografera, så fotade jag mig själv i spegeln så man såg mig med min kamera).

Min pappa har alltid tyckt att det är kul att fotografera (han är inte något proffs, men han har kunskaper och idéer), så han gav mig ofta idéer på vad jag kunde fota och åkte gärna iväg någon liten bit med mig för att fota.

Jag har aldrig gått någon kurs eller sådant i foto, utan det jag kan, har jag lärt mig själv. Jag läste lite foto på gymnasiet, men de gav mig inte mer kunskaper än vad jag redan hade, utav gav mig istället mest tid för att utveckla det jag redan lärt mig på egen hand.

Jag och min 400D, dagen efter jag köpt den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0