< Till bloggens startsida

Julen 2010

Nu är julen tyvärr över för i år, något jag alltid sörjer. Jag älskar nämligen julafton, så otroligt mycket, det är bland det bästa jag vet! Jag älskar att gå runt i affärer och leta efter det där perfekta till mina nära och kära, jag älskar att julbaka och julstöka, och självklart älskar jag julafton!
Vi går alltid upp på morgonen och äter storfrukost, sedan öppnar vi paketen från mammas sida av släkten. Sedan fram mot kl 14, packar vi in allt i bilen, åker och hämtar farmor och åker sedan över till min kära faster + familj. Där blir det fika mys med glögg framför Kalle Anka. I år somnade ingen dock, som varit tradition för ALLA tidigare år.
Efter Kalle blir det julmat, "barnen" äter alltid upp först och diskussionen om att min fasters man måste snabba på lite med att äta dyker alltid upp, eftersom när alla ätit upp, blir det paket öppning!

Vi har en tradition även där, förut trodde jag att alla gjorde såhär, men tydligen så är det inte så och det har gjort att jag uppskattar det ännu mer! Vi öppnar ett paket åt gången, och när någon öppnar måste alla andra se på. Det gör att det tar tid såklart, i år tog det oss 3,5 timmar att öppna alla paket, men det är mysigt! Vi hinner umgås och mysa så mycket under tiden!

Julen i år var helt fantastisk, den var så mysig och underbar. Alla paketen var dessutom perfekta! Inte bara de jag fick, utan alla jag gav bort verkade vara en hit, vilket värmer nästan lite mer än att få bra paket själv!

Bilden är tagen av min fina lillasyster Lalla
ÅRETS JULKLAPPAR
Från Eric
- En jätte fin gigantisk tekopp
- 3 par trosor från twilfit
Från mamma och pappa
-16 st Höganäskoppar, 8 svarta och 8 vita
- En års premunation på SOLO
- USB-minne
- Köksvåg
Från Beppe
- 16 st runda silikon muffinsformar
- Eyedust från make up store
Från Lalla
- Termoskopp i porslin
- 8 st hjärtformade silikon muffinsformar
Från faster och hennes man
- DVD filmen: Little miss sunshine
- 6 st eva solo glas
Från kusiner och deras respektive
"Flytta hemifrån paket" med:
- Kokboken: Smaker från Fjällbacka
- Kokboken: Bakverk
- Kokboken: Mat från medelhavet
- Diskborste
- 2 disktrasor
- Diskhandduk
- 4 smörknivar
- Skärbräda
- Litet rivjärn
- Silikon bakform
- Muffinsformar med hjärtmönster
- Decilitermått
- Spagettislev
- Slev
Från farmor
- 500 kr presentkort på IKEA
- Termoskopp i porslin
- Ljus
Från morfar
- 4 st pasta tallrikar från Bruka design
- Bok om fantomen
Från min ena morbror och familj
Böckerna:
- ”Säg det inte till någon” av Kathy O’Beirne
- ”Djävulen och fröken Prym” av Paulo Coelho
- ”Elva minuter” av Paulo Coelho
- ”De oskuldsfulla” av Celeste Jones, Kristina Jones och Juliana Buhring
Från Erics föräldrar och lillasyster
- En gigantisk tekopp (samma modell som från Eric, men annat mönster)
- Hasselnötskaffe
- 150 kr presentkort på Indiska
Från Erics storasyster
- Set med body wash, body mist, body lotion och värmepåse
Från Erics moster
- Boken "The wild things" av Dave Egger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0