< Till bloggens startsida

Min kameraväska

CANON EOS 50D Läs om den här
En helt fantastisk kamera, som jag köpte november 2009. En otroligt bra bildkvalitet, enkla menyer, stor bra display och mycket mer. Den är underbar och jag älskar den! Tidigare hade jag en 400D och skillnaden är näst intill enorm!
(Snart kommer jag dock att byta bort även denna, för att ta ännu ett steg mot en ännu bättre kamera)

TOKINA AF 10-17/3,5-4,5
Läs om det här
Ett zoomobjektiv som går från fisheye till vidvinkel. Jag tycker verkligen om det här objektiv, men jag använder det mest om jag vill ta lite roligare bilder eller få lite annorlunda effekter (oftast till landskapsbilder).
Det här objektivet har jag använt till bland annat dessa bilder.


TAMRON AF 28-75/2,8 Läs om det här
Ett normal zoomobjektiv, och det objektivet som nästan alltid sitter på min kamera för "vardags"bilder. Jag tycker det här objektivet är helt okej, men har tröttnat lite på det. Det duger dock absolut tills jag har råd till ett bättre.
Det här objektivet har jag använt till bland annat dessa bilder.





CANON EF 50/1,8 Läs om det här
Det här objektivet, var de första fasta objektivet jag köpte. Det är ett litet objektiv, som jag tycker känns lite plastigt, men det kompenseras med hur ljusstarkt det är. Jag använder det oftast om jag vet innan att jag kommer behöva ett riktigt lågt bländartal. Det är väldigt billigt för att vara ett så pass ljusstarkt canon objektiv, så det är prisvärt!
Det här objektivet har jag använt till bland annat dessa bilder.


SIGMA AF 70/2,8 Läs om det här
Ett fast makroobjektiv, som jag älskar! Det är otroligt skarpt och även ljusstarkt objektiv. Jag använder det inte bara till makrobilder, utan även till bland annat porträtt, eftersom det är sådan skärpa. Det är otroligt prisvärt och är ett av mina bästa objektiv köp.
Det här objektivet har jag använt till bland annat denna bild.


CANON EF 70-200/4,0 Läs om det här
Ett teleobjektiv, som jag köpte för att byta upp till något bättre inom teleobjektiv. Objektivet är helt fantastiskt, och det är mitt andra bästa objektiv köp. Inte nog med att man får ett objektiv med bra brännvidsomfång, objektivet är knivskarpt och ger otroliga färger. Med tanke på detta använder jag inte bara detta till tele utan även mycket till porträtt också.
Det här objektivet har jag använt till bland annat denna bild.
ÖVRIGT SMÅTT OCH GOTT I KAMERAVÄSKAN
Förutom min kamera och mina objektiv har jag lite smått och gott i kameraväskan, t.ex.:
- En extern blixt
- En ringblixt
- En reflexskärm
- Close up filter
- Soft focus filter
- Uv filter


Alla bilderna i inlägget är tagna från samma länk som jag även visar i just den delen av inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0