< Till bloggens startsida

Mina favoritfotografer

Att välja favoritfotograf tycker jag är otroligt svårt, det är som att välja en favoritlåt. Allt beror på vad man är på för humör, vad man är ute efter för bilder, osv. Men jag tänkte visa upp några fotografer som jag tycker lite extra mycket om, så här kommer det.

ELLEN VON UNWERTH
Hon är fantastisk fotograf, som jag älskar. Hon tar ofta lite (ibland inte så lite) sexistiska bilder, ofta något feministiska och nästan provocerande, men så gott som alltid så tar hon väldigt fina bilder! Jag tycker om personer som inte alltid bryr sig om hur saker och ting "ska" vara, utan vågar ta provocerande bilder.

Mina favoritbilder just nu, som dock skiljer sig lite från många av hennes andra bilder, är från en photoshoot som hon har gjort med Emma Watson.



NIGEL BARKER
Jag är helt säker på att de utav er som ser på Top Model vet vem jag pratar om, och det var i Top Model som jag först upptäckte honom. Jag tycker att han är en helt fantastisk fotograf som enligt mig är är väldigt fantastisk inom många olika stilar. Varje säsong av Top Model så älskar jag avsnitten när modellerna blir fotograferad av Nigel, just för att de alltid blir så otroliga bilder.

Förutom alla möjliga olika bilder på modeller, så har han fotograferat ett par bilder på sälar som jag älskar. Det tycker jag dessutom är en bra grej, att han inte snöat in sig på ett område, utan breddar sig lite grann.



ANNIE LEIBOVITZ
Det går inte att skriva detta inlägg utan att nämna henne. Hon är en fantastisk fotograf som lyckas så gott som allt. Hon tar sådana otroliga porträtt och är enligt mig helt otrolig på att få fram känslor och budskap i sina bilder. Det behövs inte sägas mycket om henne, hon talar för sig själv.

Mina favoritbilder bland hennes bilder är bland annat Disney bilderna hon har fotograferat, hon har då fotograferat bilder i Disney tema och i alla hennes bilder är det kändisar som spelar rollerna som t.ex. Snövit, Askungen, Ariel, osv.



Alla bilderna i inlägget är tagna från olika sidor på internet, om du klickar på en bild ser du den exakta hemsidan för den bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0