< Till bloggens startsida

Blomma - färg eller svartvit?

Kan inte bestämma mig om jag gillar denna bäst i färg eller svartvit. Mina åsikter är väldigt blandade när de gäller svartvita blombilder. I vissa fall tycker jag det kan vara riktigt mycket snyggare, men då måste de vara riktigt kontrastrika och skarp fokus på olika delar av bilden, annars blir det för platt och livlös. De flesta blombilder tycker jag därför måste ha färg, för att ha sin "rätta natur".
Denna bild kan jag dock inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha den. Jag älskade den svartvita, för kontrasterna och skärpan var fantastisk, men färgerna var  också riktigt fina tycker jag, så vet inte riktigt hur jag vill ha det.
Det lutar dock mot att den svartvita är min favorit, för när jag väl hittar en blombild som fungerar i svartvitt så fastnar jag väldigt lätt för dessa.
Canon 50 D + Sigma 70 / f. 2.8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0