< Till bloggens startsida

Lista

Hade ingen direkt inspiration till något bra inlägg, men har fått lite nya läsare på senaste, så tänkte att jag kan göra en sån här lista, så ni får reda på lite mer om mig och min fotograferande.



KAMERA

Vad har du för kamera? Canon 5d mark II

Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera, men har en kompaktkamera också

Hur många exponeringar har du tagit? 2000-3000, köpte kameran för knappt 2 månader.

Hur många GB minne har du? Har tre minneskort: 16, 4 och 2

Fotar du med RAW eller JPEG? Raw och JPEG

Vad är roligast att fotografera? Porträtt och makro

Vilket är ditt bästa objektiv? Just nu är det mitt Canon EF 17-40/4.0 L USM

Hur många objektiv har du? 4

Har du tappat bort något objektivlock? Ja, bl.a. tappat ett i sjön.

Vad blir ditt nästa inköp? Batterigrepp och ett till batteri

Vidvinkel eller zoom objektiv? Vidvinkel

 

 

BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop? CS5

Hur redigerar du en bild? Bara det som är nödvändigt, om det inte är tänkt något annat

Vilket format sparar du i? RAW bilder i RAW och JPEG, annars JPEG

Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder? B.la. leker med lineart och målar med wacoom

 

 

ÖVRIGT

Vad var det senaste du fotograferade? Fotograferad seriöst, min lillasyster och pojkvännen under kursen med Emelie

Vad vill du bli när du blir stor? 50% fotograf och 50% fritidspedagog/specialärare

Har du varit på något fotouppdrag? Ja. Möhippa, konsertbilder, porträtt.

Har du sålt bilder? Japp, 22 stycken tavlor (:

Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Kanske familjebilder

Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Under utställningarna jag har haft, har de gjort det.

Tycker du att du är en bra fotograf? Jag tycker att jag är duktig, men jag vet att kan (och vill) utvecklas mycket mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0