< Till bloggens startsida

'fro

Igår fixade Bepps afro på mig. Eller, hon satte i sugrör i mitt hår, och imorse tog jag ut det och fixade själva 'froet. Det blev nice! Tycker om det ganska mycket faktiskt och tänker absolut prova det fler gånger! :)

New York - dag 1

Vi var på Arlanda strax innan 9, planet skulle lyfta 11:25. Vi var trötta, glada och förväntansfulla. Vi tittade lite i tax freen och käkade frukost på ett café. Väl på planet var det en lång och seg flygtur, 8 timmar och 40 minuter! Men vi såg på filmer, lyssnade på musik, sov/vilade och åt. De severades två måltider, andra gången fick vi pizza och glass :)

När vi landade i New York var kl. ca 20:30 svensk tid, och alltså 14:30 amerikansk tid. Vi hade bokat transfer, så vi hade en liten gubbe som väntade på oss och sedan skjutsade oss enda fram till hotellet. Väldigt skönt! Väl där gjorde vi oss hemstadda på hotellet, det var ett otroligt fint hotell och rum, vi bodde på 19 våningen (6e bilden nedanför är utsikten från hotellrummet) och allt var perfekt.

Efter vi gjort oss hemma på hotellet promenerade vi ut på stan för att se oss lite omkring. Vi bodde PRECIS på Times Sq. vilket var oerhört skönt.
Vi kikade bl.a. in på Disney affären på Times Sq., den var fantastisk! Vi kikade i lite olika affärer, men när klockan började närma sig 19 rörde vi oss mot Donken, köpte med mat upp till hotellrummet. Efter det var vi helt slut, och vi la oss kl. 21 för att sova (då var klockan alltså 3 på natten svensk tid).
Alla bilder är tagna med Canon Powershot s95

Sigma EX 70 f/2,8

Funderar på att sälja mitt makroobjektiv, Sigma EX 70 f/2,8 (till canon). Jag är jättenöjd med objektivet och tycker det är väldigt bra, men säljer det för att jag vill skaffa något ännu bättre.

Någon som är intresserad av att köpa det?
Tänkte sälja det för 2600 kr (köpte det för 5500 kr, finns nu för ca. 4000 kr nypris).

Bild lånad från Japan Photo

Beyla

Erics föräldrar och ena syster är på Gotland nu, så vi och Nadia har lägenheten och Beyla, hunden. Imorgon tar jag och Eric med oss beyla hem till mig en dag eller två, mys! Hon är en så fin och underbar hund, och får mig att vilja ha en egen hund när jag flyttar!

Jag och Nadia såg precis Harry Potter och dödsrelikerna del 1, och i kväll blir det del 2 på bio! Underbart!

En fin, men gammal, bild på Beyla bus

Hemma igen, och ännu mer av Henrik Jiber

Är hemma igen från havet. Är dock ruggigt förkyld med extrem halsont och har haft feber. Halva familjen har åkt på förkylningen, så det är ju mindre kul. Men seglingssemestern var ändå en hit! Vi hade riktigt mysigt, sådär som man bara har på en segelbåt. Utforskade öar, gjorde precis vad man ville, grillade på klippor, spelade spel varje kväll, hade våra fototävlningar och massa annat!

Tror att de här är de sista bilderna som jag inte visat, från fototräffen, av bilderna som jag blev nöjd med. Så nu slipper ni/får ni tyvärr inte se (välja själva vad som passar in) fler nya bilder därifrån. Har dock lite annat jag borde kunna lägga upp, har fortfarande inte laddat upp bilder från min och Eric resa från New York, finns bilder från seglingen i år (vardagsbilder och fotograferat Lalla) och har dessutom lite planer på några nya fotosession mer helt nya modeller. Spännande!

Fotograf: Jag
Modell: Henrik Jiber
Make up: Emilia Sandström

Julia Clevler

Under fototräffen som jag var på fotograferade Elin en modell, medan vi tittade på deras fotografering, passade jag på att fota några bilder själv. Blev ganska nöjd med tanke på att de inte var mig hon hade fokus på.
Canon 5d mark II + Canon 70-200 / f. 4.0

Fotograf: Jag
Modell: Julia Clevler
Make up: Fanny Axelsson

Beppe i svart/vitt

grattis sis!

Grattis på födelsedagen till min fina lillasyster Beppe som blir 18år idag, WOHO!

Beppe i färg

Semester!

Har äntligen semester, helt underbart! Imorgon bitti åker vi till bullandö (där vi har båten för tillfället) och beger oss ut till havs. Blir 8 dagars segling, vilket ska bli otroligt härligt!  Ska se om jag hinner fixa i ordning ett eller två tidsinställda inlägg så det inte blir allt för tomt här.

Så trevlig vecka på er, jag kommer vara isolerad från resten av världen ett tag. Ska bli fantastiskt!
Bild på mig, tagen av min kära lillasyster.

konsertbilder - katapult

Är sugen på att fotografera konsertbilder, har endast gjort det under Katapultfestivalen 2009 och jag känner att jag har utvecklats ganska mycket inom foto sedan dess, så jag borde kunna göra bättre ifrån mig än sist, och dessutom bättre utrustning för att klara de svaga ljuset osv.
Dock är det en otrolig utmaning då man inte riktigt kan välja vinklar, hur ljuset ska komma, osv.

Tänkte i alla fall visa några bilder från Katapult, där jag fotograferade bl.a. Ska'N'Ska, Johnossi och Promoe (de är ett par bilder på dem jag tänkte visa).
Canon 400D + Sigma 17-70 / f. 2.8 eller Tamron 70-300 / f. 4-5.6

Imorgon: Roadtrip och Metallica

Nu är sommaren verkligen här! Hela veckan har det varit så otroligt varmt och skönt. På sommaren är mitt jobb ännu  mer underbart än vanligt (för er som inte vet det, så jobbar jag på fritids), hela veckan har bestått av glada barn, massor av lek och springa i vattenspridaren.

Imorgon smygstartat jag och Eric semestern och drar på en roadtrip till Göteborg för att se Metallica, stannar på hotell natten till måndag och drar oss hemåt igen på måndagen. Efter det är det bara 4 dagar kvar till semster, fantastiskt!