< Till bloggens startsida

2011

Nu är det nytt år, nya tag.
2011 var ett helt fantastiskt år, där de mesta har kretsat kring lägenhet.
Började året med en bilresa med familjen ner till Mölndal där de sjukaste som någonsin hänt mig ägde rum. I slutet av januarie började jag leta lägenhet, de tog ett bra tag, men slutligen hittade jag MIN lägenhten!
I juni början av juni åkte jag och Eric iväg på en helt fantastisk resa till New York, vi bodde på ett helt otroligt hotell som låg PRECIS på Times sq. Vi flög helikopter över New York, promenerade genom staden och gjorde precis de vi kände för.

Strax efter att vi kom hem från New York hittade vi ÄNTLIGEN min lägenhet! En 2a på 46 kvm i Abrahamsberg, precis vid tunnelbanan och en perfekt planerad lägenhet. Jag bjöd trettiotusen mer än vad jag hade tänkt, bara för att jag verkligen ville ha den och ville ge de en extra chans, och det var väl tur det!

Hela september gick åt till att fixa lägenheten. Vi gjorde om hela köket, målade alla rum och tak, bytt golv i två rum, rev ut ett badkar och bytte "möbler" i badrummet och lite till. Under hela tiden bodde jag kvar hemma hos mamma och pappa, eftersom jag bestämt att jag inte ville flytta in förrän allt var helt klart.

I början av oktober flyttade jag in, och Eric som bestämt sig för att vänta ett tag med att flytta in (tills han var säker på att han skulle ha kvar sitt nya jobb, osv), ändrade sig snabbt och flyttade in direkt han med. Tiden i lägenheten har varit fantastisk och jag är så otroligt nöjd med hur vi bor! Vi har haft många över på middag och fika under hela hösten, eftersom vi har velat visa upp vår fina lägenhet.
Vintern var tråkig, eftersom vi aldrig fick ordentligt med snö. Dock var julen ändå fantastisk. Jag började med att fira en mini jul med världens bästa vänner, Elin och Hanna-Li. Middag, champange och julklappar en vanlig tisdag. Helt fantastiskt! 

Julafton var även den helt underbar, precis som varje år! Sov hemma hos mamma och pappa den 23e, för att få vakna upp hos dom på julafton och ha det precis som det ska vara. Sedan bar de av faster + familj och vi hade en underbar dag där ALLA var samlade :) Fick underbara julklappar och gav bra julklappar, vi åt god mat, hade det mysigt och helt perfekt.
Nyårsafton var perfekt. Det var den bästa nyårsafton på flera år och ett helt perfekt slut på året. Jag och Eric firade med min mamma och pappa, faster och hennes man, mina två kusiner och deras pojkvänner. Vi åt fem rätters middag med bl.a. snittar, hummer och oxfilé, vi spelade spel, drack gott, sjöng, dansade, kunde prata om precis vad som helst (eftersom vi var med familj). Vi avslutade kvällen på taket på min kusin och hennes pojkväns nya hus, som dock är under byggnad. Vi sköt raketer och hade (troligtvis) den bästa utsikten i Stenhamra, så vi såg raketer över hela Stenhamra.
Ja. Det var en liten del av mitt år 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0