< Till bloggens startsida

New York - dag 5

Här kommer bilderna från den femte och sista dagen i New York (:
Bilder från de tidigare dagarna kan ni se här: Dag 1, dag 2, dag 3 och dag 4
Fotograferade de coola hissknapparna. Man tryckte in vilken våning man skulle till (har för mig att vi bodde på 29), och då sa den en bokstav mellan A-K, som visade vilken hiss man skulle ta ^^
Hissarna var förövrigt riktigt läskiga! Glashissar, som åkte riktigt högt.

Eftersom det var sista dagen så blev det, som nästan alla andra dagar, frukost från subway, som vi åt på hotellet och passade på att packa det sista.
Sedan gick vi runt lite omkring times sq., och jag köpte ett awesome läppstift från MAC :)

Som sista lunch i USA, bestämde vi oss för att testa pizza hut. Eric beställde en pizza med bara ost, och ost var det på!


Jag beställde en pepperonipizza och man fick bröd och marinarasås till. Om man tycker pizza kan kännas som aningen för fet mat i sverige, så är man nog inget för pizza i amerika..


Efter lunch hängde vi lite mer kring times sq., eftersom vi ville vara nära hotellet. Vi satte oss en lång stund på trappan på times sq. och bara njöt, och jag fotograferade massor med min engångskamera jag fick några dagar tidigare.


När det började närma sig tiden för att vår transfer bil skulle komma och hämta oss, satte vi oss på Starbucks (det låg botten av vårat hotell), så vi lätt kunde hämta väskorna och åka. Jag drack en sista iste med lemanod, det var nog de var drack allra mest på hela resan.


Bilen kom till slut och tog oss till flygplasten, genom att åka massa konstiga vägar genom husområden. Vi underhöll oss på flygplatsen med att spela kort och dricka massa kaffe.


Efter en lååång flygresa hem till Sverige (åkte från New York på eftermiddagen, deras tid. Landade i Sverige vid 10 på morgonen, svensk tid), möttes vi av mina fina systrar och fina pappa som hade partyhattor, partytutor och en stort lakan med fin text. Bästa slutet på en toppen resa!

Kommentarer
elsa

härligt :D

2012-01-28 @ 00:07:58
URL: http://elsakarlsson.blogspot.com/
ottilia

Tack för senast! Det var väldigt trevligt, vi får ta och göra om det fler gånger. :) Hoppas du fick till några bilder! Jag har redigerat mina, men det blev inget "over the top". Det gamla vanliga när jag tar naturbilder, haha. :)

2012-01-29 @ 18:21:52
URL: http://lindellottilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0