< Till bloggens startsida

New York - dag 2

Torsdag 2/6 - dag 2 i New York. Läs om dag 1.
Med tanke på att vi gick och la oss redan kl. 21 på kvällen dagen innan, så vaknade vi redan kl. 7 och kunde inte somna om (då är kl. alltså 13 svensk tid), därför bestämde vi oss för att gå ut på Time Sq direkt för att se oss omkring efter något bra ställe att käka frukost på. Det slutade med att vi köpte med oss upp till hotellet från Starbucks (det ENA Starbucks på hotellet, de fanns TVÅ!).

Vi var klara så tidigt med frukost och allt och bestämde oss för att promenera bort till affären Eric väntat på, Nintendo Store! Vi irrade runt en stund kring Rockefeller center, där affären låg, tills vi hittade rätt. Tyvärr var det en besvikelse, eftersom det mest fanns spel och så, och vi hade hoppats på lite mer souvenirer och sådant kring spelen.

Efter Nintendo store blev det en förmiddagsfika på Pret, ett café vi älskade när vi var i London. Blev lite fika och lite flams och trams. Sedan promenerade vi bort till en av affärerna jag sett framemot, HBO shop. Där köpte jag en flaska True Blood (har dock inte smakat den än, vet inte om jag ska eller om jag ska spara den)! :D Sedan gick vi förbi Bryant park som jag fotograferade åt min Mamma.

När vi var klara på HBO, började vi promenera tillbaka mot hotellet.
Man förstår inte riktigt hur höga husen faktiskt är förrän man ser det! Vi hade blivit varnade att titta upp för mycket, eftersom man lättare då råkar ut för ficktjuvar. Så vi brukade turas om att titta upp på husen, haha!

När vi kom till Times Sq. igen gick vi in på Toys R' Us, vilket var fantastiskt! Fanns hur mycket skoj som helst där inne, som ni ser på bilden, fanns det ett stort Barbie hus.

En avdelning som hette Candyland som bara var fullt med olika godis.

En avdelnnig för Willy Wonka godis. Tyvärr var det lite tråkigt, för man kände inte igen något utav godisarna, varken från filmen eller böckerna.

Fanns ett stort parierhjul också, mitt i butiken, som man fick åka om man ville. Och i taket flög Superman och höll upp en bil.

Fanns även, sist men inte minst, en T-rex som stod och vred på huvudet och "röt".
När vi sedan var klara i affären, rörde vi oss sakta med säkert tillbaka till hotellet för att lämna av grejer.

Efter lite lugn på hotellet tog vi en taxi ner till mer södra delar av Manhattan, för att göra de som vi båda sett framemot nästan lika mycket som själva resan, flyga helikopter över New York!

Det var helt fantastiskt att se hela New York från luften, det var riktigt häftigt och dessutom väldigt roligt att få flyga helikopter!

Turen tog ca. 15-20 minuter och det var precis lagom (jag var rädd att det skulle vara alldeles för kort tid), och jag kan verkligen rekomendera det!

Efter helikopter turen promenderade vi längst vattnet en bit, och hittade ett köpcentrum som låg på en pir. Eric köpte lite spel på game stop och jag drömde mig bort bland Victoria Secrets fantastiska sortiment.

Vi käkade även lite sen lunch, det blev subway. Mina kusiner hade sagt åt oss att vi var tvugna att prova det, eftersom det är mycket bättre än i Sverige, och det var det verkligen! Det var underbart! Efter lunchen började vi vår promenad för att ta oss till Centery 21.

Vi tog en paus på en gullig liten bänk, vid en fin fontän. Vi njöt över att vara i New York och passade på att fjanta lite grann.

Vi fortsatte sedan vår tur mot Centery 21. Vi började på sko avdelningen där, den var stor och hade väldigt stort sortiment! Jag köpte ett par ruskigt fina converse och Eric köpte ett par snygga reebook skor. Efter sko-shoppningen blev det en fika på Pret innan vi tog oss an klädavdelningen.

Klädavdelningen på Centery 21 var helt sjuk! På bilden är bara EN DEL av ENA våningsplanet. Jag tyckte det var lite väl rörigt och jobbigt, och tyckte inte att det var något klädsortiment som jag fastnade för. Underklädsavdelningen var dock riktigt bra och där fyndade jag riktigt ordentligt!

Efter centery 21 promenerade vi vidare en bit och hittade ett Burger King. Vi köpte mat och satte oss ute i en liten "park". Eric åt en stor hamburgare och drack en STOR cola!

Jag köpte jättegod mat! Det var friterade kycklingbitar (och då var det kyckling i, inte något mosat tjafs som i Nuggets). Riktigt gott!

Efter Burger King tog vi en taxi tillbaka till hotellet och lämnade av oss lite grejer för att sedan promenera runt lite på Times Sq. Vilket absolut var vår favoritplats, tur att vi bodde precis där också!

Kommentarer
Dani

vad mysigt ni hade!! jag vill se MER bilder!

men jag varnade dig ju för centery 21, det är FÖR rörigt där :P

PS. FAN vad kul med hellikopter! :D

2011-08-05 @ 09:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0