< Till bloggens startsida

New York - dag 4

Insåg att jag fortfarande (ett halvår efter vår resa) inte lyckats få upp alla bilderna från vår resa till New York. Så här kommer bilder från dag 4 (4/6-11).
Bilder från de tidigare dagarna kan ni se här: Dag 1, dag 2 och dag 3

Vi började dagen med att kila ner till Subway och köpa lite frukost, som vi åt på vårt älskade hotellrum.

När vi ätit frukost, vaknat till ordentligt och fixat oss bar det av mot MoMA (Museum of Modern Art), där mötte vi upp min kära moderbroder och hans fru som även dom hade en härlig weekend i New York.

Eric tyckte inte MoMA var någon direkt hit, utan underhöll sig själv med att försöka ordna egna konstverk som han tyckte skulle passa bra där.

Efter MoMA tog jag och Eric en promenad till Central Park, påvägen dit stannade vi och köpte lite picknick.

Vi satt i gräset, tog det lugnt och njöt av vattenmelon och ananas. 

Rätt som det var dök det upp en tvättbjörn, turister som vi var, tyckte vi det var jättespännande!

Efter att vi myst klart och kände oss nöjda med central park, promenerade vi vidare Vi gick längst 5th ave., bara massa exsklusiva och kända affärer!

Vi bestämde oss för att åka upp i Rockefeller center. Vi hade inte planerat att göra det, eftersom vi flög helikopter över staden andra dagen, men vi ändrade oss och åkte upp ändå. Och det var vi glada över!

Jag och världens bästa<3

Utsikten var fantastiskt! Och det var inte alls samma sak som att se det ovanifrån, här uppfattade man mer hur högt allt faktiskt var!

När vi kom ner igen tog vi en fika, vår favoritsyssla.

Sen tog vi oss hemåt mot hotellrummet, för att vila våra stackars fötter ett tag. Vi köpte med oss lite munkar från dunkin' donuts, underbart.

Jag slappar i sängen och skriver lite resedagbok, medan Eric stolt spatserar runt i sina nya shorts, som han var väldigt nöjd över.

När vi skulle ut igen fotoade jag lite för att visa hur otroligt nära Times sq. vi bodde. Här är ena ingången till vårt hotell.

När jag tog denna bild hade jag endast snurrat 180 grader, från hur jag stod när jag tog den tidigare bilden.

20 m framåt, från när den tidigare bilden togs.

20 m till och vi står precis vid Times sq. :D

Här har jag viridit lite på mig för att visa mer av Times sq. 


Resten av dagen/kvällen spenderade vi med att bara strosa runt längst New Yorks gator och göra precis vad vi kände för :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0