< Till bloggens startsida

Min favoritbild när jag började fotografera

Jag säger inte att jag är en helt fantastiskt duktig fotograf nu, däremot vågar jag verkligen påstå att jag är betydligt mycket bättre nu, än vad jag var när jag började fotografera. Här nedanför visar jag två bilder som jag var väldigt stolt över förut, men som jag har något andra tankar över nu.
__________

Den här bilden tog jag på Beppe i vårat kök den 15 december 2006, inte ens en månad efter att jag köpte min kamera. Jag var jättenöjd med bilden när jag tog den, och väldigt stolt över den. Nu, 4 år senare, måste jag ju erkänna att det inte alls är en speciellt bra bild.

Det jag fortfarande gillar med bilden är idéen. Skuggan är det som gör bilden, men tyvärr även det som förstör bilden (inte bara det som förstör bilden dock). Om jag gjorde denna idé nu, när jag kan lite mer och skulle kunna lyckas få skuggan på väggen men även med reflexskärm och grejer få bort skuggan i ansiktet, så tror jag att det skulle bli ganska häftigt.

__________


Den här bilden vet jag inte exakt när den är tagen, men hade bara haft kameran i någon månad, högst ett halvår. Bilden har ju ingen direkt skärpa, den har inget bra ljus och ja, skulle kunna rabbla upp mer. Men precis som bilden innan, så var jag otroligt nöjd med den här bilden när jag tog den. Jag tyckte den var väldigt snygg och älskade den.

Fortfarande så gillar jag idéen, och har tänkt flera gånger att göra något liknande och utveckla det hela lite grann. Dock har jag inte riktigt kommit så långt än. Om jag skulle göra om bilden idag, skulle jag inte ha med någon text i bilden, utan på andra sätt göra det mer uppenbart vad det var jag ville få fram.

__________



Okej, så här var två bilder som jag inte riktigt (såhär i efterhand) kan inse varför jag tyckte de var sådana otroliga fotografier. Dock måste jag ge lite credit till mig själv, tycker jag, för idéerna. Numera är mina idéer sedan länge bortblåsta, och jag önskar jag hade fantasi för att ta sådana bilder i dagens läge. Så credit för det, bilderna kunde dock ha sett något bättre ut.

Kommentarer
elsa

åh den komme rjag ihåg :D

2011-01-01 @ 11:49:53
URL: http://elsakarlssom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0