< Till bloggens startsida

New York - dag 3

Vaknade tidigt även denna dag, även om vi lyckades sova till kanske kl. 8. Jag började dagen med att gå ner till Starbucks och köpa frukost medans babe duschade.

I Sverige får man vara glad om man får en hel skinkbit på mackan. I USA däremot är det inget större problem!

Efter att vi käkat frukost bestämde vi oss för att idag besöka lite olika affärer. Jag tyckte det var fin skylt till tunnelbanan. Vi promenerade bort till Macy's och började där, kändes som något man behövde besöka.

Efter Macy's blev det ett besök på Victoria secret, ett betydligt större än det vi besökte dagen innan. Efter det gick vi vidare till Game stop, där babe kände sig som hemma. Efter lite shopping åt vi lunch på KFC.

Vi åt "Popcorn Chicken", något vi testat i London och älskade. Vi delade på en sådan liten burk och en pommes frites. Medan amerikanerna bredvid oss åt en varsin HINK. Sjukt! Efter lunch satte vi oss och njöt en stund i solen innan vi fortsatte.

Vi promenade sedan vidare till BH photo, en fotoaffär som jag sätt framemot sedan ett bra tag! När jag såg utsidan blev jag dock väldigt besviken, eftersom jag hade hört att den skulle vara jättestor.

Men skenet bedrar, och den var verkligen gigantisk! Det som man ser på bilden här (som man inte riktigt ser slutet på) är EN DEL av fotoavdelningen! Sedan var det lite mer på detta plan och dessutom 1½ våning till! Det var helt sjukt, himmelriket!

Efter ganska mycket shopping på fotoaffären tog vi en taxi tillbaka till hotellet. Vi åkte ganska mycket taxi hela tiden, det var väldigt smidigt och även ganska billigt! Det blev alltid kring 10 dollar, alltså 65 kr, inkl dricks.

Jag älskade hur mycket man såg av New York när man åkte taxi istället för tunnelbana. Jag tycker alltid att sådana här trappor/dörrar är så fina när de är med i amerikanska filmer, så jag var tvungen att fota genom fönstret :)

När vi kom tillbaka hotellet fotade vi våningarna genom "stängslet". Varje gul rad, eller hur man ska säga, är en våning. Efter lite vila för våra stackars fötter begav vi oss iväg för att leta upp Mood. Det var lättare sagt en gjort, och tog därför en fika innan vi fortsatte att leta.

Efter mycket om och men hittade vi Mood. Det var riktigt stort! 3 våningar med stora våningplan med tyg och tillbehör överallt! Var där för att köpa med något fint till min kära mamma, som älskar tvporgrammet Projekt Runway (då handlar de alltid på Mood).

Efter Mood började vi röra oss tillbaka mot våra egna områden. Vi tog självklart en fika på vägen (äta, fika och sitta är nog det vi gjorde mest på hela resan!). Sedan väl tillbaka vid Times sq, satt vi och njöt en stund av allt och gick sedan lite i affärer.

På kvällen åt vi på Subway, underbart gott! Fotade min macka bara för att visa hur mycket kött man får på sina mackor där. Sedan vandrade vi runt lite planlöst i området och kollade i lite mataffärer och annat skoj.

New York är väldigt vackert och man känner sig hemma där väldigt snabbt, tack vare att det är enkelt att hitta överallt.

Ridande poliser såg man ganska ofta, här är en på Times Sq. Och precis bakom hästan, där de är röda bokstäver. Är vårat hotell! :)

På kvällen när vi var på hotellrummet så skrev jag lite resedagbok, vilket jag försökte göra varje kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0