< Till bloggens startsida

Att fotografera med blixt när man inte ska det..

Att fotografera med blixt när man inte borde göra det kan ibland ge väldigt effektfulla och fina bilder. Denna bild är tagen med blixt och lång slutartid, något man vanligtvis inte brukar använda tillsammans.

För att ta just denna bild har jag använt mig av 1/4 sekund lång slutartid, vilket har gjort att bilden är lite suddig eftersom det är väldigt svårt att hålla still kameran under en lite längre slutartid. Dock är det ändå en tydlig bild med tanke på att jag har använt mig av blixt (kamerans inbyggda blixt i detta fall), och den har då "låst" en bild.

Så ett tips om du har tråkigt är att testa att leka lite med blixt och lång slutar tid tillsammans, det kan bli riktigt kul och fint! :)

Canon 50 D + Sigma 70 / f. 2.8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0