< Till bloggens startsida

Det här har jag lyckats med inom foto

Jaha gott folk, detta blir sista inlägget på min lilla lista, och det handlar om vad jag lyckats med inom foto. Jag kan säga på en gång att allt det jag väl har lyckats med, är ingenting som bara har serverats på fat till mig, även om det ibland handlar om kontakter, betyder det inte att jag jobbar för det jag vill.


UTSTÄLLNINGAR
Jag har haft 3 st fotoutställningar. För alla 3 utställningarna har jag sökt stipendium från Snabb Slant inom Ekerö kommun (det är en super bra grej, kolla upp det!) och fått det beviljat.

Den första utställningen jag hade hette "Kontraster" och den hade jag vernissage för 17 januari 2009. Bilderna var inte inom något speciellt tema, förutom att de passade in i namnet kontraster. Det var en fantastisk utställning, som jag hade i foajen till Ekerö bibliotek.

Den 5 december 2009 hade jag min andra fotoutställning, den hette "Katapult - En festival i bilder". Den här utställningen blev jag förfrågad om jag kunde ha, eftersom jag sommaren 2009 hade fotograferat under festivalen Katapult (med bl.a. Johnossi och Promoe). Det var endast bilder från Katapult, även denna utställning var i foajen till Ekerö biblioteket.

Min tredje utställning hängdes upp den 12 november 2010. Den här utställningen fixade jag i ordning på knappt 2 veckor, eftersom jag blev tillfrågad att ställa ut bilder när Fabriken skulle ha invigning. Den här utställningen döpte jag inte till något speciellt, men jag valde att ha endast bilder som jag tagit på Ekerö, eftersom jag tyckte det passade bra.

Den 20 mars 2011 kommer jag ha min fjärde utställning, "Ändra dina tankar, ändra din värld". Den kommer att vara i Stenhamra bibliotek, och självklart är alla som vill välkomna!

På bilden ovan är det jag och 3 av bilderna från min första utställning


JOBB
Inom jobb kategorin har jag gjort lite allt möjligt. Det mesta inom detta har jag fått genom kontakter.

Jag har fotograferat ett antal gånger för SKÅ IK (idrottsklubben här där jag bor). Jag har bl.a. fotograferat för deras jubileumstidning, fotograferat de som jobbar på kansliet och lite annat.

Jag även under det senaste månaderna haft en fotogrupp. Jag har då varit ledare för en grupp med (5 st) tjejer. Jag lärde ut lite av vad jag kunde, men var mest där för att få ihop en grupp och få deras intresse att växa och utvecklas med hjälp av varandra.
Detta var det roligaste jag gjort jobbmässigt inom foto, delvis var det för att jag fick dela med mig av mina kunskaper och delvis för att jag hade en sådan fantastisk grupp.

En bild jag fotograferat för SKÅ IK, det roliga men svåra att fotografera för dom är att jag ofta får fotografera sport, vilket måste var den kategori inom foto som jag har allra svårast för.


ÖVRIGT
Under två utav mina fotoutställningar så har jag även sålt fotografier.

Under första utställningen sålde jag totalt 15 st bilder. Jag fick trycka upp 4 st extra kopior av 2 st av bilderna, eftersom det var så pass många som ville köpa. Detta var helt otroligt, speciellt med tanke på att jag absolut inte förväntat mig att frågan om de var till salu ens skulle dyka upp.

Under min andra utställning så sålde jag 5 tavlor, här hade jag inte alls förväntat mig att sälja, då jag tänkte att det kanske inte var "rätt" sort av tavlor .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0